Volkswagen on aga
Toyota järel suuruselt teine autotootja maailmas ja kui usalduskriisi tõttu ostetakse vähem Volkswageneid, hakatakse ostma rohkem teiste autotootjate mudeleid. Üks selline soosik võib olla ka BMW.
Kohe pärast Volkswageni skandaali tehti test ka BMW diiselmootoritega. Rahvusvaheline puhta transpordi nõukogu (ICCT) testis BMW X5 diiselmudelit ning jäi tulemustega rahule. ICCT juht Peter Mock ütles Saksa ajalehele Spiegel, et BMW emissioonitesti tulemused olid head. Saksa autoajakiri AutoBild kirjutas, et BMW ei sarnane USAs häbiposti sattunud Volkswageniga, kuna puuduvad igasugused andmed selle kohta, et BMW oleks heitmenäitudega manipuleerinud.
Usku BMWsse lisavad ka eelnevate kuude head tulemused. Septembris tegi
Saksa autotootja müük rekordi, kasvades võrreldes möödunud aasta sama kuuga 7,8 protsenti, 215 000 sõidukini. Üheksa kuu tulemused suurenesid 7,5 protsenti, 1 644 810 sõidukini. Eriti märkimisväärne oli BMW müügi kasv Euroopas, kus möödunud kuul suurenes see 17,8 protsenti.
„Vaatamata vastutuulele mõningatel turgudel, jätkab BMW Groupi müük stabiilset kasvu,“ kommenteeris BMW AG nõukogu liige Ian Robertson müügitulemusi. Aasias on BMW müük sel aastal suurenenud 4,3 protsenti, Ameerikas 7 protsenti. Mõni analüütik on küll avaldanud muret, et Hiina majanduskasvu nõrgenemine lööb augu ka BMW tulemustesse, kuid septembri rekordilist müüki vaadates näib, et autotootja suudab korvata Hiina turu puudujäägi muude turgudega.
Aktsia tuli kolinal alla
BMW aktsia on selle aasta tipust kukkunud 88 euro lähedale ehk peaaegu 30 protsenti. Märksõna on siin
Hiina, mis on sel aastal näidanud end paljudele investoritele negatiivsest küljest. Kasinad märgid Hiina majanduskasvust ja jüaani devalveerimine on pannud üha rohkem hiinlasi loobuma lääne kaupade ostmisest, sest need on muutunud neile kallimaks. BMW müügi languse on tinginud ka asjaolu, et Hiina valitsus võttis 2012. aastal vastu altkäemaksuseaduse, millega keelati avaliku sektori töötajatel riigi raha eest luksusesemete ostmine. Hiina pööras niimoodi tähelepanu valitsusametnike korruptsioonijuhtumitele.
Eelmisel nädalal andis
Morgan Stanley BMW aktsiale ostusoovituse koos 96eurose hinnasihiga. Evercore ISI andis 19. oktoobril BMW aktsiale ostusoovituse koos 140eurose hinnasihiga. Samal päeval andis ostusoovituse ka Redburn Limited. Kuid leidub ka neid, kelle arvates jääb BMW aktsia esitus lähikuudel oodatust nõrgemaks. Näiteks Exane BNP Paribas soovitas 19. oktoobril BMW aktsiat hoopis müüa ning seadis hinnasihiks 81 eurot.
BMW aktsia on P/E suhet 9,85 arvestades võrdlemisi odav. 36 analüütikust, kes BMWd katavad, soovitavad 12 aktsiat osta, 17 hoida ja 7 müüa. Analüütikute konsensus aktsiahinnale on 96,33 eurot, mis on umbes 10 protsenti üle praeguse aktsia hinna. Dividenditootlus on 3,3 protsenti.